dimecres, 8 de febrer del 2017

ENDEVINALLES

Us proposem que passeu una bona estona intentant trobar la resposta a una sèrie d'endevinalles que alguns alumnes de sisè hem preparat.


A mi em reclames quan no saps una paraula,
o també si vols traduir
tinc totes les lletres de l’abecedari i
mai m’acabes de llegir.


A mi em confies els teus assumptes secrets,
el que et passa dia a dia
t’agraeixo la teva confiança
però amb canses massa.



Sóc quasi bé una esfera,
ningú sap com m’he format
però hi ha moltes teories
religioses científiques i espirituals. 


Sóc un animal molt gran,
sempre estic nedant
però m’han començat a pescar
i aviat m’extingiran. 






Em trobaràs al teu barri
tota la gent em trepitja
encara que sigui sense voler,
tinc moltes ratlles
que cobreixen la pell del carrer.






Sóc rodó i a vegades de molts colors,
sempre m’utilitzes quan em necessites,
estic donant voltes i voltes sense parar
i en el braç em pots trobar.






Sóc espaiós, també sóc de paper,
m'utilitzeu per anar d’un lloc a un altre, 
o també per guiar-te a casa teva,
saps qui sóc? 








Sempre vaig a l’escola
cada dia em posen alguna cosa
mai em deixen descansar,
només quan es dia de festa
SAPS QUIN SÓC?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada