Durant les darreres setmanes, pares, alumnes i mestres han portat elements naturals a l'escola.
Aquests són els que hem utilitzat a l'espai: fulles, branques, llavors, pinyes, petxines, pedres, troncs...
Per introduir l'espai vam fer activitats per diferenciar elements naturals d'elements de la ciutat. Vam fer-ho a través dels sentits: vista (fotografies d'artistes contemporanis), oïda (sorolls com ambulàncies, cotxes, alarmes, gent, ocells, onades, vent, arbres...), olfacte (olor a camamilla, pi, cafè, sabó, pasta de dents, entre molts altres), tacte (plàstic, metall, fang, teixits sintètics, llana, llavors, fulles seques, etc..), gust (patates fregides, maduixes, pastanaga, kiwi, fruits secs, xuxes,...).
Després vam reflexionar sobre la presència de la natura i la ciutat a la nostra vida amb diferents imatges. Finalment, varem veure fragments de diversos documentals com: Rios y mareas i Baraka.
Per què un espai de Land art? Quins beneficis pot aportar?
L'objectiu principal es acostar als infants a la natura.
Heike Frere a una entrevista per la
revista Educació 3.0 , exposa la idea essencial del seu llibre
"Educar en verde": necessitem
vincular-nos amb la Terra, especialment des de la infància, per
desenvolupar tot el nostre potencial, millorar la nostra salut
general, a més de l'aprenentatge. I que a través d'aquest vincle
contribuïm a despertar la consciència ecològica (individual i
col·lectiva) dormida al més profund de cada ésser humà. Amb ella
començarem a identificar la destrucció del planeta com la nostra
pròpia auto-destrucció i podrem contribuir a la cura de tota vida i
al benestar de les generacions futures".
Aquestes són algunes de les obres dels alumnes:
Obres d' Andy Goldsworthy en les que s'han inspirat |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada